Strona 4 z 4

Re: NIEDZIELA 14.05.17 g. 19.30 BWP

Post: maja 14, 2017, 9:00 pm
autor: Oldjazzman
Witam
Podaję przykład tego co zauważyłem u Alberta Collinsa. Często ten patent w swoich solówkach stosuje. Proszę posłuchać 5 i 11 sek przytoczonego niżej nagrania. Utwór jest w tonacji Bb moll. Normalnie w tych miejscach każdy gitarzysta bluesowy zagrał by tercję małą od toniki czyli dżwięk Des ( Cis jak kto woli inną nazwę): Collins w tym miejscu grą dżwięk D! To Jego wynalazek, który mnie kręci!

https://www.youtube.com/watch?v=BUxx3mdbndk

Ani B.B.King, ani Clapton, ani żadna z legend bluesa czegoś takiego nie robi. Dla mnie to brzmi super.
Pozdrawiam. Mam nadzieję, ze link jest aktywny. Jeśli nie to poproszę o pomoc aby go uaktywnić.

Re: NIEDZIELA 14.05.17 g. 19.30 BWP

Post: maja 14, 2017, 9:11 pm
autor: Oldjazzman
Jeszcze tylko dodam, że w tonacji Bb moll dżwięk D jest w tercji wielkiej do toniki, czyli dżwięku Bb. O tym właśnie pisałem. Trochę to wygląda więc tak, że zespół gra w tonacji molowej a Collins w durowej. Oczywiście tylko w tych miejscach. Myślę, że ten przykład sprawę wyjaśnia. A wykonanie utworu Cold,cold feeling jest cudne!
Pozdrawiam.

Re: NIEDZIELA 14.05.17 g. 19.30 BWP

Post: maja 15, 2017, 9:37 am
autor: kanczenconga
agrypa pisze:kanczenconga pisze:
Bluesroads też się nie odbędzie

Dla czego ?!!! :shock: Przeciez to impreza organizowana (znakomicie i preznie) przez srodowisko studenckie.


z tego co wiem, dotychczasowi organizatorzy przeszli na inny, odpowiedzialny odcinek i nie ma kto festiwalu robić

Re: NIEDZIELA 14.05.17 g. 19.30 BWP

Post: maja 15, 2017, 9:40 am
autor: kanczenconga
Oldjazzman pisze:Jeszcze tylko dodam, że w tonacji Bb moll dżwięk D jest w tercji wielkiej do toniki, czyli dżwięku Bb. O tym właśnie pisałem. Trochę to wygląda więc tak, że zespół gra w tonacji molowej a Collins w durowej. Oczywiście tylko w tych miejscach. Myślę, że ten przykład sprawę wyjaśnia. A wykonanie utworu Cold,cold feeling jest cudne!
Pozdrawiam.

I tym sposobem, Oldjazzmanie szanowny, naukowo udowodniłeś teorię "stana nieustalonego".
Implementacja tej teorii na gruncie muzyki brzmi:
Umiejętne operowanie dysonansem tylko wzbogaca muzykę, natomiast kurczowe trzymanie się utartych harmonii powoduje znudzenie u słuchacza i uwiąd mocy twórczych u muzyka.

Re: NIEDZIELA 14.05.17 g. 19.30 BWP

Post: maja 15, 2017, 9:14 pm
autor: Oldjazzman
kanczenconga pisze:
Oldjazzman pisze:Jeszcze tylko dodam, że w tonacji Bb moll dżwięk D jest w tercji wielkiej do toniki, czyli dżwięku Bb. O tym właśnie pisałem. Trochę to wygląda więc tak, że zespół gra w tonacji molowej a Collins w durowej. Oczywiście tylko w tych miejscach. Myślę, że ten przykład sprawę wyjaśnia. A wykonanie utworu Cold,cold feeling jest cudne!
Pozdrawiam.

I tym sposobem, Oldjazzmanie szanowny, naukowo udowodniłeś teorię "stana nieustalonego".
Implementacja tej teorii na gruncie muzyki brzmi:
Umiejętne operowanie dysonansem tylko wzbogaca muzykę, natomiast kurczowe trzymanie się utartych harmonii powoduje znudzenie u słuchacza i uwiąd mocy twórczych u muzyka.

I tym sposobem, Oldjazzmanie szanowny, naukowo udowodniłeś teorię "stana nieustalonego". --- To dość ciekawe. Bo sam jestem raczej konserwatystą i lubię rzeczy uporządkowane. A tu rzeczywiście spodobało mnie się łamanie zasad. Ale napisałem wcześniej. Mam dwóch takich "wariatów", których uwielbiam - Albert Collins i Erroll Garner. Aha. Zapomniałbym. Jeszcze trzeci - Frank Zappa.
Cieszę się, ze udało mnie się spełnić daną obietnice i pozdrawiam.

Re: NIEDZIELA 14.05.17 g. 19.30 BWP

Post: maja 15, 2017, 10:06 pm
autor: Stan.Antoskiewicz
Myślę , że była to ciekawa i pouczająca audycja na wysokim poziomie dyskusji tematycznych :)
WTOREK=PoWtórka dla pragnących się przekonać od 23.00-0.30 :D