Slide Guitar

...czyli teoria i praktyka muzykowania

Moderator: mods

Postautor: _Yard » grudnia 12, 2004, 4:32 pm

mo?na na 4 palec ale warto spr?bowa? i na 3ci. Duane Derek Warren albo Rory s? ?ywymi dowodami ?e warto! :) ja do?? niedawno przerzuci?em sie z 4 na 3 palec i poczu?em nowy wiatr w ?aglach...

dla czysto?ci d?wi?k?w najwazniejsze jest t?umienie "za rurk?". pomaga te? granie palcami zamiast kostk? bo ?atwiej mo?na t?umi? wszystkie babole i podszarpywanie strun do g?ry ?eby mia?y pewny kontakt z rurk?. warto te? poeksperymentowa? z r??nymi rurkami. w ko?cu Dwayne gra? ampu?k? po tabletkach a Rory pono? gra ko?c?wk? z kompleu kluczy nasadowych :)

najgorsze jest to ?e im bardziej sie cz?owiek w to wg??bia tym bardziej u?wiadamia sobie jak trudna jest ta technika. nagle gitarzysta, kt?ry nigdy nie musia? si? martwi? o intonacje bo mia? progi musi wej?? w zupe?nie nowy ?wiat. pilnowanie by rurka by?a nad progiem to naprawde za ma?o - trzeba stara? si? gra? czyste a nie temperowane interwa?y i pilnowa? bluenot?w na tercjach i septymach (o ile slajdujemy w bluesowym kontek?cie a przewa?nie tak chyba jest :) - og?lnie wszystko na s?uch i bez niego ani rusz

pzdr!
jarek
www.scigani.art.pl
_Yard
 

Postautor: Andrzej Jerzyk`e » grudnia 12, 2004, 4:37 pm

No Yardziku! Co? mi si? wydaje ?e poci?gniemy nieco ten temat, a z ca?? pewno?ci? warto!
Awatar użytkownika
Andrzej Jerzyk`e
Ojciec Dyrektor
Ojciec Dyrektor
 
Posty: 25314
Rejestracja: kwietnia 16, 2004, 8:54 pm
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postautor: Sylwek Szweda » marca 9, 2005, 3:27 pm

TRZYMAJ SI? SWOJEJ DROGI
( „Keep On Walkin’ muz. s?. Sonny Terry / Brownie McGhee
t?umaczenie: Sylwek Szweda & Andrzej Orzechowski 09.03.2005 r.)


E H7
Tyra?em bardzo ci??ko jak jaki? g?upi tuk,
E A
Szesna?cie d?ugich godzin, szef wp?dzi mnie w gr?b.

E H7 A E
Dlatego z dusz? na ramieniu musz? wyp?aka? si?
H7 A E H7
I dalej ruszy? z bluesem B?g raczy wiedzie? gdzie.


Raz mia?em pi?kny w?z, ach, cacko czarno-bia?e,
Nie mog?em znie?? op?at, wi?c zaraz go zabrali.

Mu? siad? mi na kolanach, lecz wol? si? nie rusza?,
Cho? jest mi coraz ci??ej, po co los mam kusi?.

Zn?w pij? wstr?tn? kaw? parzon? drugi raz,
Na polu usch?y zbiory, niech trafi to szlag.

Gdy buty z obcasami po g?rach mnie nios?y,
Bywa?a? s?odkim mlekiem, lecz potem gdzie? posz?a?.

I w ko?cu sam zosta?em, ty opu?ci?a? mnie,
Trafiona jednym strza?em, wiatr z innym porwa? ci?.




( T?umaczenie poetyckie: Sylwek Szweda 09.03.2005 r. )



Hej !

Na mojej stronie:
www.Sylwek.efbud.com.pl
mo?ecie znale?? du?o wi?cej t?umacze? blues?w, piosenek Boba Dylana, a tak?e moich. Mam nadziej?, ?e we?miecie do r?ki gitar? i zacznie je ?piewa? po polsku, bo w ko?cu Polacy nie g?si i sw?j j?zyk maj?...

Z bluesowym pozdrowieniem - Sylwek Szweda
Sylwek Szweda
 

slide + strat + struny jazzowe

Postautor: j?drek » marca 13, 2005, 7:19 pm

Witam. Mam pytanko na temat strun do gitary. Czy do stratocastera mog? za?o?y? struny tzw. jazzowe (z p?ask? owijk?)? Jak taka gitara b?dzie si? "zachowywa?" i czy struny tego typu maj? jaki? wp?yw na gre slidem? Pozdrawiam!
J?drek J?cikowski
j?drek
 

Postautor: j?drek » marca 13, 2005, 7:39 pm

Jeszcze raz ja. Zapomnia?em zapyta? te?, jaka jest r??nica mi?dzy tulejk? metalow? a szklan?... Sam gram metalow?, ale widz?, ?e i Duane Allman i Derek Trucks i Warren Haynes graj? rurkami szklanymi. Z g?ry dzi?kuj? za odpowiedzi i porady.
J?drek J?cikowski
j?drek
 

Postautor: Gość » marca 14, 2005, 12:50 pm

R?znica polega na brzmieniu.
Pozdr
Z ciep?ych kraj?w
Gość
 

Postautor: _Yard » marca 14, 2005, 12:53 pm

metalowa to wi?cej g?ry, ja?niejszy bardziej metaliczy ton a szklana to wi?cej ciep?a, miekki ton i mniej niepotrzebnych ha?as?w... tak z grubsza. warto mie? i tak? i tak?

pzdr!
jarek
_Yard
 

Postautor: SmAllman » marca 17, 2005, 10:21 am

hm.. no dobra, to ja sie tez wypowiem bo pogrywam od jakichs 2 lat slidem. Moje rady i spostrzezenia:
1. wyrzucic kostke :)
2. do gry na elektryku lepiej uzywac szkla (daje cieplejsze brzmienie), z reszta na akustyku tez gram szklem :D nie wiem czemu, ale lepiej mi to brzmi - nie znosze metalu.
3. struny. jesli idzie o elektryka to moga byc i 10 (o czym sie niedawno przekonalem). dotad gralem na szlifach d'addario (11) ale wrocilem do dean markley blue steel (10) i jestem wniebowziety :) na akustyku lepiej brzmia 11 i 12.
4. rure trzymam na serdecznym palcu (wygodnie sie tlumi za butelka wskazujacym i srodkowym).
5. aby dzwiek wybrzmiewal dluzej trzeba zostawic na strunach tylko rure (nie tlumic z tylu).
. palce obslugujace struny: dowolnie, jak komu wygodniej :) ja osobiscie gram czterema paluchami, ale np. taki warren haynes gra tylko dwoma i tez mu to niezle wychodzi :D
6. nauke slide'u polecalbym zaczac od otwartego E i kawalkow allman brothers (zwlaszcza zwrocic uwage na one way out, ktorego partia slide jest chyba najprostsza do zagrania z ich repertuaru).
7. jak tylko "poczujecie bluesa" to bierzcie sie za najwieksze dziela abb w otwartym E: statesboro blues, done somebody wrong, don't keep me wonderin', pony boy itd. koniecznie grajcie z plyta!
8. polegajcie tylko i wylacznie na swoim sluchu (nie radzilbym zagladac do coniektorych tabulatur bo uszy wiedna od tego jazgotu - jedyna dobra jaka znalazlem to statesboro blues w gtp).
9. jesli ktos mialby jakies inne pytania moze do mnie walic - jesli tylko bede mogl to chetnie pomoge.
10. jak juz zacznie niezle wychodzic to trzeba sie zatrzymac, wrocic do poczatku i powtorzyc - zeby miec pewnosc :D malo rzeczy brzmi gorzej niz "sfalszowany" slide ;) chociaz z czasem nauczylem sie bardzo ladnie maskowac takie "falsze", jesli juz jakis sie zdazy :D

na forum hittin' www.allmanbrothers.com w dziale "tape talk" z tego co pamietam zamiescilem tabulature do "don't keep me wonderin'" i chyba czegos jeszcze. moze sie komus przydac :)

a na koniec wypowiedz Duane'a Allmana:
"Muzyka sta?a si? przeintelektualizowana. Cz?owieku, muzyka ma sprawia? rado??! Nie powinna by? ci??arem, kt?ry przygniata - szczeg?lnie nie muzyka rockowa. Ona ma dawa? poczucie wolno?ci! Rock n roli daje odpowied? na wszystko!"

zycze dobrej zabawy z graniem :)
peach&love!
"Ya know, a great record is easy to make. I ain't impressed by great records. But a great performance ain't so easy."
Duane Allman
Awatar użytkownika
SmAllman
bluesmaniak
bluesmaniak
 
Posty: 44
Rejestracja: marca 17, 2005, 8:50 am
Lokalizacja: lublin

Postautor: Gość » marca 17, 2005, 3:51 pm

Warren Warren ..........wciaz przygniata.
No c?z troche tych warrenowskick slajd?w sie nas?ucha?em nie jest to takie trudne ale cwiczy? trzeba zw?aszcza ucho.
Ja grywam w?asnie kostka i odpowiada mi str?j tradycyjny i metalowa rura szk?em nie potrafie jakies to takie s?abe a lubie naparzac zw?aszca w g?rze.Takze kazdy ma w?asny jakis spos?b.
Ale Statesboro Blues ja pokopiowa?em kiedys z Fiillmore z Duenem i najlepszy to by? dla mnie utw?r do szukania patencikow na slide.
Choc gra?em w stroju tradycyjnym.
Pare nocy warto przesiedziec z uchem przy g?osniku.
Dla mnie najwiekszy problem to stanowi?o granie na stojaco.Zupe?nie inne u?ozenie reki niz na siedzaco.?apsko mnie naparza?o i jak d?ugo tak nie gram to znowu ?apa naparza.
Rure zak?adam na ma?y palec i t?umie struny nie grajace reszta palc?w.
do slide polecam gitary typu sg.
Pozdr
L V
Gość
 

Postautor: SmAllman » marca 17, 2005, 5:04 pm

Gosc: reka zapewne naparzala Cie przez to, ze rure zakladasz wlasnie na malego palca, gdzie wchodzi sobie ona do konca... jak grasz na elektryku, to o niebo lepiej i wygodniej jest grac serdecznym - wtedy rure mozesz sobie zalozyc tylko do polowy palucha (do drugiej kostki) i jest bardzo wygodnie... zwlaszcza jesli idzie o granie w gorze gryfu. a co do kostki to moim zdaniem nie jest mozliwe osiagniecie takiego brzmienia jak palcami. mowie tutaj o tradycyjnym bluesie, zwlaszcza stylu duane'a - granie palcami daje wiecej mozliwosci, mozna grac ostro (szarpiac struny spod spodu) lub bardzo lagodnie, ledwo je tracajac. dzwiek jest cieplejszy i bardziej miekki niz grany kostka. to wszystko oczywiscie jesli idzie o elektryka. bo na akustyku, jak ktos umie kostka (albo pazurkami), zwlaszcza na gitarze rezonansowej, to jest cudowne brzmienie :)
peach&love!
"Ya know, a great record is easy to make. I ain't impressed by great records. But a great performance ain't so easy."
Duane Allman
Awatar użytkownika
SmAllman
bluesmaniak
bluesmaniak
 
Posty: 44
Rejestracja: marca 17, 2005, 8:50 am
Lokalizacja: lublin

Postautor: leszekblues » marca 17, 2005, 5:10 pm

Tym gosciem to by?em ja.
Nie- r?wniez na ma?ym paluchu wk?adam nie do konca inaczej grac nie mozna a ?apa i tak naparza trzeba sie do tego przyzwyczaic
Pozdr
Leszek Voodoo
www.voodoo.free.pl
leszekblues
 

Postautor: SmAllman » marca 17, 2005, 10:28 pm

heh.. no ja mam to szczescie ze jezdze jak na deskorolce, w ogole mnie to nie boli/nie meczy :) nie wiem co moze byc nie tak :/ moze za nisko gitare trzymasz? wielu "klimatowcow" ma przez to bole nadgarstka :)
peach&love!
"Ya know, a great record is easy to make. I ain't impressed by great records. But a great performance ain't so easy."
Duane Allman
Awatar użytkownika
SmAllman
bluesmaniak
bluesmaniak
 
Posty: 44
Rejestracja: marca 17, 2005, 8:50 am
Lokalizacja: lublin

Postautor: leszekblues » marca 18, 2005, 10:25 am

Nie nie wiose?ko mam ca?kiem w g?rze.
Wygoda grania to najwazniejsze.
Chyba ?apska mam za kr?tkie.
Pozd
L V
leszekblues
 

Postautor: SmAllman » marca 18, 2005, 11:23 am

heh. nie wiem juz sam :] chyba wyczerpalem studnie swoich pomyslow jesli o to chodzi ;) no, moze jeszcze gadalbym o zbyt napietych miesniach/nadgarstku ale nie wygladasz mi na poczatkujacego :) takze nie wiem co z Twoja reka nie tak. moze powinienes ja sobie zlamac i jak sie zrosnie bedzie lepiej :D :D
peach&love!
"Ya know, a great record is easy to make. I ain't impressed by great records. But a great performance ain't so easy."
Duane Allman
Awatar użytkownika
SmAllman
bluesmaniak
bluesmaniak
 
Posty: 44
Rejestracja: marca 17, 2005, 8:50 am
Lokalizacja: lublin

Postautor: leszekblues » marca 18, 2005, 3:12 pm

Jesli chodzi o granie to podobno nie poczatkuje.Jesli chodzi o kapele to wzci?z jestem poczatkujacy i wciaz debiutuje.
Np.teraz r?wniez.
I tak do usranej smierci.
L v
leszekblues
 

Postautor: SmAllman » marca 18, 2005, 7:26 pm

takie jest to pieskie zycie bluesmana ;) jeszcze tylko butelka jack'a danielsa i kobieta ktora Cie nie chce ale jest z Toba (nie wiesz czemu) i bedziesz slawny :]
peach&love!
"Ya know, a great record is easy to make. I ain't impressed by great records. But a great performance ain't so easy."
Duane Allman
Awatar użytkownika
SmAllman
bluesmaniak
bluesmaniak
 
Posty: 44
Rejestracja: marca 17, 2005, 8:50 am
Lokalizacja: lublin

Re:

Postautor: Rob_n_Roll » marca 18, 2005, 10:36 pm

Tiger pisze:Dla mnie jednak Muddy Waters i Johnny Winter to mistrzowie najwi?ksi.


Taaak, Winter to by? popylacz ;]
Niestety by?..., teraz juz lepiej zeby nie gra?.
Niech rock'n'roll będzie z Wami!
Awatar użytkownika
Rob_n_Roll
bluesman
bluesman
 
Posty: 298
Rejestracja: października 27, 2004, 9:37 am
Lokalizacja: Piaseczno

Postautor: Sylwek Szweda » marca 28, 2005, 4:38 pm

CZARNA MAGICZNA KOBIETA

( ???Black Magic Woman” – muz. s?. Peter Green 1971 r.
t?umaczenie: Sylwek Szweda & Andrzej Orzechowski 08.03.2005 r.
originally by Fleetwood Mac in 1969. A hit for Santana in 1970. )

d
Mam magiczn? kobiet?
a
Czarn? magiczn? kobiet?
d
Ja mam magiczn? kobiet?
g
Czarodziejk? co plecie
d
Magiczn? nici? wok?? palca
a d
Owija mnie tak jak chce.


Nie patrz na mnie kochanie
Nie patrz na mnie kochanie
Kiedy tak patrzysz na mnie
A? w g?owie mi si? kr?ci
Nie patrz tak na mnie kochanie
Nie patrz tak na mnie prosz? wi?cej.


Rzuci?a? na mnie sw?j urok
Rzuci?a? na mnie sw?j urok
Rzuci?a? na mnie ten sw?j urok
Dlatego przesta? kochanie
Nie mam si? ci? opu?ci?
Zmieni?a? serce moje w kamie?.


Potrzebuj? ci? strasznie
Potrzebuj? kochanie
Tak potrzebuj? kochanie
Twej mi?o?ci i dla niej
Co chcesz zrobi?, ja nawet
Dla tej mi?o?ci zostan?.


Ja chc? by? mnie kocha?a
Tak chc? by? mnie kocha?a
Tak bardzo chc? by? mnie kocha?a
Nie ka? mi czeka? daremnie
Wci?? tej mi?o?ci mi ma?o
Tej nocy zosta? prosz? ze mn?.



( T?umaczenie poetyckie: Sylwek Szweda 08.03.2005 )
www.sylwester.efbud.com.pl
Sylwek Szweda
 

Postautor: cornhollio » kwietnia 6, 2005, 1:43 pm

witam

mam pytanie: czy jest komu? znany gitarzysta kt?ryby rurk? zak?ada? na du?y (?rodkowy) palec?
i na dodatek gra? w "tradycyjnym" (EAdghe) stroju?
pozdrawiam
cornhollio
 

Postautor: leszekblues » kwietnia 6, 2005, 3:41 pm

O ile pamietam to Bonnie Rait.
No ale moge sie mylic.no i jest to nie facet.
Pozd
L V
leszekblues
 

Postautor: Szucher » kwietnia 6, 2005, 4:25 pm

ja powiem tylko:
slide - bardzo nami?tna technika.
trudna ale wci?gaj?ca.

pr?buj? tak jak m?j "brat" johny gra? w stroju zamkni?tym.

Edgar Winter hehe

pozdrawiam
Paweł "Szucher" Szuszkiewicz
www.myspace.com/szucher
www.braciaisiostry.com
www.myspace.com/braciaisiostry
---------------------------------------
REBEL TO REBEL
Awatar użytkownika
Szucher
The Last Rebel
The Last Rebel
 
Posty: 317
Rejestracja: listopada 3, 2004, 4:08 pm
Lokalizacja: Białystok - Supraśl :)

Postautor: cornhollio » kwietnia 7, 2005, 9:21 am

Dzieki za odpowied?. Rzeczywi?cie Bonnie Rajt zak?ada rurk? na "fucka" ;-) (przynajmniej na fotkach jakie znalaz?em). Mam jeszcze pytanie do Szuchera (& brata Johnego): na kt?ry paluch zak?adacie slajda graj?c w tradycyjnym stroju i pytanie do wszystkich: czy macie jakies ciekawe nutki, tabulaturki itd. kt?rymi mogliby?cie si? podzieli?... (najlepiej w stroju zamkni?tym ale nie tylko), ewentualnie jaki? adres w sieci gdzie mo?na by takie rzeczy znale??...

pozdrawiam wszystkich slajdowc?w
cornhollio
 

Postautor: SmAllman » kwietnia 7, 2005, 11:09 am

dickey betts tez czesto na 'fucku' trzyma rure ;)
co do tabow, to jedyny 'dobry' jaki znalazlem to do statesboro blues w guitar pro, tyle ze wiadomo - nie ma co patrzec na brzmienie w programie, jeno samemu ta tabulature zagrac i przychodzi samo :)
http://www.allmanbrothers.com/modules.p ... ay&fid=120
gdzies tutaj znajdziesz taba do 'don't keep me wonderin'" (tylko slide) i do 'one more ride' allmanow, tez tylko slide. oba w otwartym E
peach&love!
"Ya know, a great record is easy to make. I ain't impressed by great records. But a great performance ain't so easy."
Duane Allman
Awatar użytkownika
SmAllman
bluesmaniak
bluesmaniak
 
Posty: 44
Rejestracja: marca 17, 2005, 8:50 am
Lokalizacja: lublin

Postautor: P.Szymański » kwietnia 7, 2005, 11:43 am

W stroju tradycyjnym gra Winter (czasem nawet akustycznie!). Rura na ma?ym palcu, reszta paluch?w przyciska struny za rur? le??c? na wszystkich strunach. Bardzo trudna manualnie technika! Na kciuku prawej d?oni pazurek.
Pawe?
Paweł Szymański

Nowa płyta "Uroda zdarzeń" - www.pawelszymanski.olw.pl/dyskografia
P.Szymański
blueslover
blueslover
 
Posty: 783
Rejestracja: stycznia 18, 2005, 1:14 pm

Postautor: leszekblues » kwietnia 7, 2005, 2:15 pm

Bez zbednych s??w
Melodyjne gra Duena i Betsa tu:
http://www.fenderplayersclub.com/artist ... n_bros.htm
Pozd
Leszek ex Voodoo
leszekblues
 

Postautor: cornhollio » kwietnia 7, 2005, 6:16 pm

wielkie dzi?ki wszystkim, na pewno skorzystam.

pozdrawiam
cornhollio
 

Postautor: Sylwek Szweda » kwietnia 15, 2005, 8:40 pm

KOCHANIE GDZIE CHCESZ I??
(“Baby Please Don't Go” - “Kochanie Prosz? Nie Odchod?” muz. s?. M. Morganfield
t?umaczenie: Sylwek Szweda & Andrzej Orzechowski 04.04.2005 )


E7
Kochanie, gdzie chcesz i??,

Kochanie, gdzie chcesz i??,

Kochanie, gdzie chcesz i??,
A7 E7
O Nowym Orleanie lepiej przesta? ?ni?.


Czy jestem twoim psem,
Czy jestem twoim psem,
Czy jestem twoim psem
Co grzecznie z twojej r?ki je.

?ciemnij lamp? sw?,
?ciemnij lamp? sw?,
?ciemnij lamp? sw?
I zosta? ca?? noc, ca?? d?ug? noc.

Tw?j facet zgin?? gdzie?,
Tw?j facet zgin?? gdzie?,
Tw?j facet zgin?? gdzie?
Na twojej wielkiej farmy dnie.

Doszed?em z tob? tu,
Doszed?em z tob? tu,
Doszed?em z tob? tu,
A? na sam koniec twoich sn?w.

Ja ci?gle kocham ci?,
Ja ci?gle kocham ci?,
Ja ci?gle kocham ci?,
Kwiatuszku nie rozstawaj ze mn? si?.

Kochanie, wreszcie wiem,
Kochanie, wreszcie wiem,
Kochanie, wreszcie wiem,
Ty mym cudownym jeste? snem.

( T?umaczenie poetyckie: Sylwek Szweda 04.04.2005 )
BABY PLEASE DON'T GO
( by McKinley Morganfield ( Muddy Waters ) recording of May 4, 1953 )


Baby, please don't go
Baby, please don't go
Baby, please don't go, down to New Orleans
You know I love you so

Before I be your dog
Before I be your dog
Before I be your dog
I get you way'd out here, and let you walk alone

Turn your lamp down low
Turn your lamp down low
Turn your lamp down low
I beg you all night long, baby, please don't go

You know your man down gone
You know your man down gone
You know your man down gone
To the country farm, with all the shackles on

You brought me way down here
You brought me way down here
You brought me way down here
'bout to Rolling Forks, you treat me like a dog

Baby, please don't go
Baby, please don't go
Baby, please don't go, back the New Orleans
I beg you all night long
Sylwek Szweda
 

Postautor: Sylwek Szweda » kwietnia 17, 2005, 1:21 pm

M?SKI CH?OPIEC
( “Mannish Boy” - s?. muz. M.Morganfield (Muddy Waters) / E.McDaniel / M.London 1955 r.
t?umaczenie: Sylwek Szweda & Andrzej Orzechowski 14.04.2005 )

H
Oooooo tak, och tak
Jeszcze dzi?, jeszcze dzi?, jeszcze dzi? rano wszystko b?dzie pi?knie l?ni?
Och tak, uuu !

H E-D...
Gdy by?em ma?ym ch?opcem
Mama do mnie m?wi?a tak:
“B?dziesz wielki m?j synu
B?dziesz najwi?kszym z nas”
Lecz teraz jestem facetem
Co na karku ma 21 lat
Nie uwierzysz kochanie
Nie uwierzysz i tak
Jestem nim
M?wi? mmm, eee, nnn
Ja teraz nim jestem
Nie B, O nie, nie J
Jestem du?ym ch?opcem
O tak, jestem nim
Jestem m??czyzn?
Jestem nim
Jestem z mi?o?ci kochank?w
Jestem nim
Jestem tocz?cym si? kamieniem
Jestem nim
Hoochie coochie man
Ja jestem
Siedzimy razem na zewn?trz
Tylko ja i ty
Lecz znowu si? sp??ni?a?
Dwie godziny
Czy? nie jestem tym jedynym
M?wi? mmm, eee, nnn
Ja teraz nim jestem
Nie B, O nie, nie J
Jestem du?ym ch?opcem
O tak, jestem nim
Jestem m??czyzn?
Jestem nim
Jestem z mi?o?ci kochank?w
Jestem nim
Jestem tocz?cym si? kamieniem
Jestem nim
Hoochie coochie man
Ja jestem
Kiedy kocham si? z tob?
Czy? nie trafiam w cel
Kiedy kocham si? z tob?
Nie mo?esz oprze? si?
Za chwil? st?d p?jd?
Jeszcze sam nie wiem dok?d ( mo?e do Kansas Stew )
Lecz przyprowadz? ci kogo?
John Cocheroo si? zwie
Jest moim drugim kuzynem
On odnajdzie ci?
I was wszystkie dziewczynki
Siedz?ce na tej drodze
Ja z tak? kobiet?, je?li chc?
W pi?? minut to zrobi?
Czy? nie jestem m??czyzn?
M?wi? mmm, eee, nnn
Ja teraz nim jestem
Nie B, O nie, nie J
Jestem du?ym ch?opcem
O tak, jestem nim
Jestem m??czyzn?
Jestem nim
Jestem z mi?o?ci kochank?w
Jestem nim
Jestem tocz?cym si? kamieniem
Jestem nim
Hoochie coochie man
Ja jestem
Dobrze, dobrze, dobrze, dobrze
No c??, no c??, no c??, no c??
O yes !
Nie skrzywd?cie tego dziecka
Kt?re we mnie jest
Dobrze, dobrze, dobrze, dobrze
Tak !
Yes !


T?umaczenie poetyckie: Sylwek Szweda 16.04.2005
“Mannish Boy” (Manish Boy) - to doros?y i dojrza?y zarazem m??czyzna, kt?ry jest tak?e jak dziecko ).



MANNISH BOY ( Manish Boy )
( M. Morganfield/E.McDaniel / M.London – 1955 )


Ooooooh, yeah, ooh, yeah
Everythin', everythin', everythin's gonna be alright this mornin'
Ooh yeah, whoaw

Now when I was a young boy, at the age of five
My mother said I was, gonna be the greatest man alive
But now I'm a man, way past 21
Want you to believe me baby,
I had lot's of fun
I'm a man
I spell mmm, aaa child, nnn
That represents man
No B, O child, Y
That mean mannish boy
I'm a man
I'm a full grown man
I'm a man
I'm a natural born lovers man
I'm a man
I'm a rollin' stone
I'm a man
I'm a hoochie coochie man

Sittin' on the outside, just me and my mate
You know I'm made to move you honey,
come up two hours late
Wasn't that a man
I spell mmm, aaa child, nnn
That represents man
No B, O child, Y1
That mean mannish boy
I'm a man
I'm a full grown man
Man
I'm a natural born lovers man
Man
I'm a rollin' stone
Man-child
I'm a hoochie coochie man
The line I shoot will never miss
When I make love to a woman,
she can't resist
I think I go down,
to old Kansas Stew
I'm gonna bring back my second cousin,
that little Johnny Cocheroo
All you little girls,
sittin'out at that line
I can make love to you woman,
in five minutes time
Ain't that a man
I spell mmm, aaa child, nnn
That represents man
No B, O child, Y1
That mean mannish boy
Man
I'm a full grown man
Man
I'm a natural born lovers man
Man
I'm a rollin' stone
I'm a man-child
I'm a hoochie coochie man
well, well, well, well
hurry, hurry, hurry, hurry
Don't hurt me, don't hurt me child
don't hurt me, don't hurt, don't hurt me child
well, well, well, well

Yeah
Sylwek Szweda
 

Postautor: UncleBen » maja 16, 2006, 9:49 pm

?wietnie do slide nadaje si?... harmonijka :D Chwytamy harmonijk? d?oni? r?wnolegle do palc?w, dociskaj?c j? ?rodkowym lub serdecznym palcem (te? zale?y od typu harmonijki - te metalowe ?wietnie si? nadaj?).

Tym sposobem nie trza odk?ada? harmonijki gdy gra si? na gitarze, lecz mo?na j? u?y? zamiast rurki :D

Troch? si? rysuje powierzchnia harmonijki ale w ko?cu s?u?y do grania :D (chocia? nad u?ywaniem w taki spos?b drogiego modelu bym si? zastanowi? ;))
Awatar użytkownika
UncleBen
bluesgość
bluesgość
 
Posty: 4
Rejestracja: marca 28, 2006, 11:51 pm
Lokalizacja: bydgoszcz

Postautor: leszekblues » maja 17, 2006, 9:26 am

-s 10-----------------------
------- s 12-------------
-------------------------
-------------------------
-------------------------
-------------------------

PROSTA ZAGRYWKA NA POCZATEK W E
PODPATRZONA U WARRENA :D
S-ZNACZY SLIDE ( OD DOWOLNEGO POROGU)
NIBY DWA PROSTE DZWIEKI ALE ZAGRAC TO SELEKTYWNIE KAZDY DZWIEK I W SZYBKIM TEMPIE NIE JEST ?ATWO
STR?J TRADYCYJNY
leszekblues
 

PoprzedniaNastępna

nowoczesne kuchnie tarnowskie góry piekary śląskie będzin świętochłowice zawiercie knurów mikołów czeladź myszków czerwionka leszczyny lubliniec łaziska górne bieruń

Wróć do Warsztaty i dyskusje...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 401 gości