druciki pisze:A jak oceniasz różnice brzmienia pomiędzy 10" a 12"?
(Oczywiście 10" zazwyczaj w ilości większej niż 1. szt.)
1x10 generuje wiecej crunchu, mniej sprzega, mniej muli niz 1x12. Z kolei 1x12 daje wiecej tzw "honku" (harmonijka dostaje saksofonowo-trabkowej barwy) i jest skuteczniejszy, zdecydowanie
lepiej sie przebija w bandzie z glosna perkusja i gesta gitara. Jesli chodzi o comba wieloglosnikowe to mialem okazje pograc na bassmanie 4x10 i bylo wszystko czego potrzeba:
dol , fajna dynamika i barwa od czystej przy delikatnym graniu pojedynczymi dzwiekami do przesterowanej z wieloma harmonicznymi. Wzmacniacz o kt. pisalem w pierwszym poscie ma to samo przy mniejszej o 10W mocy, za to ma
te ciekawa funkcje podbijania basu ze srodkiem, co przy harmonijce ma kluczowe znaczenie.
Przy okazji,konstruktorzy wieloglosnikowych lamp pod harmonijke b. czesto stosuja glosniki o roznych srednicach i charakterystykach np
Cruncher Sonny Jr 35 W glosniki 1x12, 1x8
Meteor: 50 W (4x6v6) 1x12, 2x10
Meteor mini Meat: 20W/30W (2x6v6/2x6L6) 1x10, 2x8
Jesli natomiast sa to comba 4x10 to tez te dziesiatki nie sa jednakowe, najczesciej jest kombinacja 2x10 Alnico+2x10 z magn. ceramicznym, np:
Harp Gear 50 , 50 W
Sonny Jr 4x10, 40 W
Wiecej info znajdziesz na stronach producentow , jest tez troche probek brzmien na youtube