MV3... inaczej ;)

porady, zapytania itp.

Moderator: mods

MV3... inaczej ;)

Postautor: el.guitar » lipca 1, 2008, 5:31 pm

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów bawiących się w lampowe DIY. Przyznaję, że w kwestii lamp jestem zielony, dlatego liczę na pomoc osób z doświadczeniem (w szczególności Zoltana ;) ).

W mojej rupieciarni wygrzebałem wzmacniacz MV3. Kiedyś miałem zamiar go wskrzesić, ale jakoś nie starczyło mi czasu i zapału, by w ogóle się tym zająć. Teraz mam inny koncept. Mam nadzieję, że uzyskam jakieś konstruktywne opinie na temat tego pomysłu.

Do rzeczy
Jednym z najsłynniejszych chyba gitarowych wzmacniaczy z końcówką na 2 EL84 był bezcenny dziś 18-watowy Marshall. Zastanawiam się, czy wykorzystując trafa z eMVki dałoby się zbudować coś na kształt tego słynnego ampa.

Tu jest schemat, który znalazłem w sieci http://www.blueguitar.org/new/schem/marshall/18wattschema2R.gif

Moje pytania co do konstrukcji:
    Czy się da?
    Czy brzmienie będzie podobne?
    Czy lepiej przerabiać układ, czy zbudować od zera, zostawiając jedynie trafa? ("chassis", czyli szyny do których są przymocowane trafa mogę zrobić dłuższe, jeśli to będzie konieczne)
    Jeśli wykonywać układ od początku, to bawić się w płytkę drukowaną, jak oryginalnie w MV, czy też lutować przestrzennie?
    Na co jeszcze zwrócić uwagę?


Będę wdzięczny za sugestie.
Awatar użytkownika
el.guitar
blueslover
blueslover
 
Posty: 757
Rejestracja: sierpnia 25, 2005, 7:04 pm
Lokalizacja: Dobrzyca (k.Pleszewa)

Postautor: Turgon » lipca 1, 2008, 5:59 pm

Chciałbym zaznaczyć na początku, że nigdy nie miałem w ręce wzmacniacza MV3.

Prawdopodobnie tak.

Jeśli do Marszałka, to przy tym schemacie raczej nie. Wszystko jest wymodowane - proponowałbym ten schemat http://www.dreamtone.org/images/18wattLite.jpg .

Jak budować konkretny projekt, to bym budował od zera. Jednakże wykorzystując elementy z tamtego wzmacniacza.
Co do szasi zbudowałbym klasyczne Marszalowskie.