Strona 4 z 4

Post: sierpnia 2, 2007, 11:57 am
autor: Turgon
Sam obecnie jestem w trakcie budowy mojego waha... Obecnie stanąłem na cewce (odkupię lub przyjmę dowolną np. z zepsutej)
Co do efektów planuje zbudować sobie mini-multi :) Tzn. Wah - ze dwa trzy przestery i do tego kilka innych np. compresora lub tremolo :-) (może też phazera)... W każdym razie można byłoby załączać do obiegu poszczególne efekty :) itd. itd. ;) Jak uda mi się skończyć, to pokażę efekt końcowy :)

Post: sierpnia 2, 2007, 10:44 pm
autor: Matragon
xxx

Post: września 9, 2007, 6:37 pm
autor: el.guitar
Osobiście najbardziej odpowiednie wydaje mi się umiejscowienie pedału głośności po kompresorze, filtrach (np. wah, eq), przesterach i modulacjach, ale zdecydowanie przed wszystkimi efektami opóźniającymi - delay i reverb. To samo miejsce nadaje się też dobrze na bramkę szumów (jeśli masz, to obowiązkowo przed głośnością). To oczywiście żadne sztywne zasady, ale z reguły najprostsze połączenia są najpewniejsze.

Post: września 10, 2007, 9:41 am
autor: Matragon
xxx

Post: września 10, 2007, 6:28 pm
autor: Turgon
Wah, robi trochę zakłóceń i chyba chodzi o to, żeby kostki odfiltrowały.

Post: września 12, 2007, 8:15 pm
autor: el.guitar
Turgon pisze:Wah, robi trochę zakłóceń i chyba chodzi o to, żeby kostki odfiltrowały.

:?: :shock: :?: :shock: :?:
Osobliwe zdanie... Nie próbuję nawet zrozumieć...

Jeśli chodzi o pasywne pedały głośności (ostatnio edytor tekstu zasugerował mi, żeby zmienić słowo 'pedał', bo ma znaczenie wulgarne), to nie ma to wszystko większego znaczenia.
Generalnie do gitary wykorzystuje się pasywne volume z potencjometrem o dużej rezystancji (zwykle identycznym jak w gitarze, np. 500kOhm). Często jednak nasze pedały mają mniejszą rezystancję (np 22kOhm). Wtedy podłączając je na początku tracimy dużo sygnału i lepiej dać je na końcu (kostki zwykle nieco podnoszą sygnał).

Jeśli masz aktywny pedał głośności (polecam!) to im wcześniej w łańcuchu go umieścisz, tym lepiej (chodzi o buforowanie sygnału).

A tak z praktyki... Ważniejsze jest to, jak umiejscowienie pedału wpływa na brzmienie (przestery i modulacje lepiej działają na silniejszym sygnale, a więc "nieściszonym", efekty opóźniające brzmią bardziej naturalnie, gdy nie są "ucinane" przez pedał, czyli gdy są na samym końcu łańcucha).

Jeśli chodzi o straty przy używaniu długich łąńcuchów efektów, to polecam zaopatrzyć się w pasywny di-box na początku łańcucha (najtańsze zaczynają się od ok 60 zł).

Post: września 12, 2007, 10:13 pm
autor: Turgon
el.guitar: :oops: - wejścia się filtruje kondensatorami z szumów... i podkreślam na nie wielu wah'ach miałem przyjemność grania

Post: stycznia 25, 2008, 5:59 pm
autor: Jahmaj
a tak do modyfikacji gitarowych wracajac :)

czy wie ktos moze gdzie i jak i jaki jeszcze na dodatek mozna podlaczyc kondensator (chyba do pot. vol) aby przy sciszaniu tego tez pota nie tracilo sie tyle gory?
bo doszly mnie takie wiesci ale jakos nigdzie tego znalezc nie moglem

Post: stycznia 25, 2008, 11:32 pm
autor: bluesman7
Jahmaj pisze:a tak do modyfikacji gitarowych wracajac :)

czy wie ktos moze gdzie i jak i jaki jeszcze na dodatek mozna podlaczyc kondensator (chyba do pot. vol) aby przy sciszaniu tego tez pota nie tracilo sie tyle gory?
bo doszly mnie takie wiesci ale jakos nigdzie tego znalezc nie moglem


Tu znajdziesz odp. na swój problem i sporo innych ciekawych informacji

http://www.kinman.com/html/toneWorkshop ... volumePots

Post: lutego 2, 2011, 11:18 am
autor: Matragon
xxx

Post: lutego 2, 2011, 12:15 pm
autor: Matragon
xxx

Post: lutego 2, 2011, 8:04 pm
autor: leszekblues
mostek jaki? cos dobrego?

Post: lutego 3, 2011, 7:24 am
autor: Matragon
xxx

Post: lutego 3, 2011, 6:06 pm
autor: andrzej
modyfikacje i mostki....

czy ktoś ma doświadczenie z TonePros albo Pigtail?