[Pytanie] Hohner Chromonika I

zapytania, porady itp.

Moderator: mods

[Pytanie] Hohner Chromonika I

Postautor: Pulatom » grudnia 25, 2008, 8:00 pm

Witam. Niedawno stałem się posiadaczem tej harmonijki. Jest to dziesięciokanałowy chromatyk w G. Nie znam się za bardzo na chromatykach ale ta wydaje mi się trochę dziwna, gdyż jest nastrojona w systemie Richtera, jak zwykły diatonik przez co w dolnej oktawie nie można uzyskać skali chromatycznej tylko za pomocą registra (normalnie powinno być to chyba możliwe). Poza tym nie ma ona wentyli, nie wiem czy tak ma być czy zostały po prostu usunięte, można na niej wykonywać normalne podciągi jak na bluesówce, tylko wymaga trochę większego zadęcia. Czy ktoś z Was wie może z którego orientacyjnie roku jest ten model (na pokrywach ma "Made in Germany" zamiast GDR, a wygląda trochę za staro na zrobioną po 89., czyżby przedwojenna?) oraz czy jest to dobry sprzęt żeby zacząć naukę gry na chromatyku?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Pulatom
bluesmaniak
bluesmaniak
 
Posty: 35
Rejestracja: listopada 25, 2008, 4:24 pm
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Robert007Lenert » grudnia 25, 2008, 11:07 pm

Wyglada na to, ze stales sie posiadaczem modelu "slide". Chromatyki umozliwiajacej podciagi. Zbudowanej w oparciu o 10-cio kanalowego diatonika. Lub modelu "koch" zbudowanego na tej samej zasadzie.
Awatar użytkownika
Robert007Lenert
bluespatronize
bluespatronize
 
Posty: 7074
Rejestracja: października 22, 2004, 5:31 pm
Lokalizacja: Galicja, to oczywiste:)

Postautor: Pulatom » grudnia 25, 2008, 11:24 pm

Czyli może to być dobra harmonijka do grania bluesa z dodatkowymi dźwiękami w górnym rejestrze. A kiedy były te instrumenty produkowane? W internecie ciężko znaleźć jakiekolwiek informacje na temat tego modelu :?.
Awatar użytkownika
Pulatom
bluesmaniak
bluesmaniak
 
Posty: 35
Rejestracja: listopada 25, 2008, 4:24 pm
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Robert007Lenert » grudnia 25, 2008, 11:58 pm

Hmmm... nie pamietam kiedy. Odbierz priv.