Zdzisław Pająk pisze:Świetnie się to czyta, czekam na ciąg dalszy i pozdrawiam bohatera tych wspomnień z najlepszymi życzeniami noworocznymi.
Bardzo proszę
INDIE BYLY SWOJEGO RODZAJU ŚLUBNYM PREZENTEM DLA MNIE OD Czesława.
Wspominał później że było mu przykro, że nie został zaproszony na ślub.. (nawet nie przyszło mi do głowy że chciałoby mu się przyjechać )
Nie mogłem zrozumieć HENDRIXA i nie bardzo go lubiałem (byłem głupi).
Potrzeba było atmosfery INDI - HASZYSZU i polskiego spirytusu (ochrona przed amebą) żeby mnie prześwidrowała na wylot.
Jednej nocy słuchaliśmy HENIA z NAMYSŁOWSKIM I MOJE MENU KOLACYJNE BYŁO, WŁAŚNIE TAKIE JAK WYMIENIŁEM. TYLKO PAMIETAM, ŻE TAK MOCNO KLASKAŁEM, ŻE JESZCZE RANO MIAŁEM SPUCHNIĘTE DŁONIE.
CHYBA MAREK STRYSZOWSKI (LABOLATORIUM) ZROBIŁ UWAGĘ NA PRZYJECIU ...
- MA CIE PIĘKNY ZWYCZAJ, NIEZNANI LUDZIE CZĘSTUJA NAS HASZYSZEM...
NA TO PADLA ODPOWIEC
- WIEM BO PODPISUJE RACHUNKI.
BERLIN - 0d 73 - 78'
W tym czasie moje zaangażowanie było kolosalne, ale jak przychodziło do ostatniego koncertu, to walizka stała spakowana koło perkusisty LIMO przy wyjęciu... i żeby to był koniec świata, ostatni akord i Radziej był już w drodze do narzeczonej.
A mówiąc o walizce... To było to kiedyś w Berlinie, jeszcze wtedy Zachodnim.
MIAŁEM WALIZKĘ O KTOREJ NIEMEN MOWIŁ ŻE JAK RUSKIE ZDOBYLALY BERLIN, TO MIELI TAKIE SAME. I TAK SIĘ MNIE WSTYDZIŁ ŻE ZWALNIAŁ KROKU NA CHODNIKU.
BYŁ OKRES ŻE CHODZILIŚMY NA ZAKUPY ZESPOŁOWO.
MIELIŚMY POŹNIEJ TAKIE SAME KOSZULE(KRATKA). KURTKI
SPODNIE ,BUTY. APARATY FOTOGRAFICZNE, KAMERY. I JAK ZAŁOŻYŁEM
CZESŁAWA KAPELUSZ TO MOGŁEM UCHODZIĆ ZA SOBOWTORA
A HISTORIA BLOOD SWEAT & TEARS I NIEMEN? MOŻE BYŁO BY LEPIEJ ŻEBY NIEMIEN W 68 R. ZAAKCEPTOWAL ICH OFERTĘ I ZOSTAŁ WOKALISTA BS&T
OKLAHOMA/NOWY JORK - 1982'
W 1982 poznałem Jamie Oldaker w TULSA Oklahoma który grał już długo z Claptonem - TULSA to mekka bluesa. J.J CALE, CLAPTON...
No i kiedy zaczynałem grywać, czarni przychodzili i pytali czy moja matka była czarna, bo tak czarno gram. A ja odpowiadałem za tak - Z BRUDU NA SLASKU.
A w przerwie był konkurs - kto wypowie moje nazwisko - nagroda - duże piwo.
Komu by się chciało w 86 r. mieć coś do czynienia w NY z Matthew Radziejewski ... nikt nie ma czasu.
URBANIAK był jedynym który mnie zaadoptował.
IMMIGRANTS SONG wyszedł na płycie MICHAŁA "SONGS FOR POLAND
TO SYNFONICZNE INTRO TO MICHAŁ. ZA WYSOKIE PROGI DLA MNIE (WTEDY).
Wydanie tej płyty zbiegło się ze śmiercią NESUHI ERTEGUN.
BRACIA ERTEGUN TO WŁAŚCICIELE ATLANIC RECORDS. MICHAŁZDECYDOWAL ZE WYPADALO BY ZADEDYKOWAC MU TEN UTWOR. ONI- EMIGRANCI Z TURCJI. TO ONI PODPISALI KONTRAKT Z ARETHA FRANKLIN, LED ZEPPLIN CZY RUTH BROWN.
JESZCZE PODCZAS WESELA MICHAEL DOUGLAS W PLAZA HOTEL, GDZIE PRACUJE
OD 86 ROKU ROZMAWIALEM
Z AHMED (BRAT). TO JUŻ KTORYŚ RAZ I ON ZAWSZE CIEPŁO WSPOMINA MICHAŁA
A MNIE DZIĘKUJE ZA TEN Utwór.
MP3 - IMMIGRANT'S SONG
wiec podczas mixowania tego utworu (mnie przy tym nie było - dlatego mix jest spierdolony ) PANI - POLKA KTÓRA SPRZĄTAŁA MIESZKANIE MICHAŁA , PŁAKAŁA I PŁAKAŁA... TO JUŻ Z RELACJI MICHAŁA.
- I CO PANI TAK PŁACZE DO CHOLERY.
- PANIE MICHALE BO TO [...] TAKIE SMUTNE.
TAKI BYŁ MOJ PIERWOTNY TYTUŁ " SMUTNY"
NA KONIEC COŚ ŚMIESZNEGO...
Grałem w New York ze STIVE LOGANEM. TERAZ WZIETY BASISTA W POLSCE.
(ŚMIETANA) Graliśmy z Franki Parys. TAKI NOWOJORSKI BROWN.
Graliśmy chyba jeden z najlepszych momentów jaki pamiętam. W pewnym momencie mam smak krwi w jamie ustnej. No i mowie sobie, pewnie mi znowu wrzody na dwunastnicy pękły, ale tym razem z muzycznego podniecenia.
Już nie mogłem tego połykać, wiec zbieram ile mogę. Jak już mi się zrobił balon z policzków, no to nie było innego wyjścia tylko wypluć potężną ilość krwi.
To nieźle wyglądało... 3 m parkietu zamalowałem, ludzie myśleli ze to należy do programu zespołu. Okazało się że z tego podniecenia odgryzłem
pół języka - to by było na tyle. love m
dawno nie grałem z takim dziwakiem, to przed chwilą na wkurwieniu...
Pokój studio jest dla mnie jak świątynia. Tu jestem u siebie. Dobrze że żona na wszystko się zgadza od tylu lat ...
a blues to na pamiątkę, chyba jedyna cała opowieść w jednym nagraniu. Nazywa się 3 am blues.
Cytat:
Inni muzycy, z którymi dane było mi zagrać za oceanem? Hm... Earl May, 75-letni
basista znany jeszcze z grupy Coltrane'a, pianista Bob Gaddy, Big Jack Johnson, Ernie
Williams z zespołu B.B.Kinga. I Sweet Georgia Brown, z którym nagrałem nawet album live. Byłem przyjętym przez nich było dla mnie czymś niezmiernie ważnym. Ci ludzie to prawdziwa historia bluesa, która - niestety - teraz odchodzi razem z nimi...
BOB GADDY. Umarł parę lat temu. Był bardzo popularny w latach 50. Zawsze dostaje dreszczy, jak podczas mojej solówki BOB krzyczy - NIECH KTOS TU PRZYJDZIE I ZABIERZE TEGO CHLOPCA. To było nagrane kamera filmową, przez jakiegoś amatora, stad taki dźwięk. Ale dobrze... TO JEST LIVE.
Ja byłem wtedy krótko po operacji i tylko nos mi został. Wyglądałem jak Baba - Jaga w bandanie na głowie...
a gitarzysta Larry Dale po graniu powiedział mi tak: "TY JESTES SZCZESLIWY BO MOŻESZ SOBIE PODEGRAC AKORDAMI..."
WIESZ, TU BYLO PEŁNO NIKIFORÓW W BLUESIE ALE NAPRAWDE PRAWDZIWYCH...
TEN SAX Z BOB GADDY BRZMI JAK NA WESELU W RZESZOWIE. ALE TO JEST BLUES.
20 lat temu miałem gitarę midi, tzn. podłącza się ją do syntezatora z
przetwornikiem i masz gitarę syntezator... czyli wszystkie dźwięki syntezatora są grane na gitarze. 20 lat temu jak zagrałeś jeden dźwięk, to odzywał się 3 dni
później. Cowboy'e w Oklahomie przychodzili do mnie i mówili tak: Heypartner, co to [...] masz... bo nagle z gitary leci orkiestra symfoniczna.
Teraz jest trochę lepiej...a oto przykłady:
Mp3 - HAMI-000
Mp3 - GANDU
Mp3 - Short Paty
"PLONIE STODOLA" ZOSTALA PRZYGOTOWANA W 93R. Z MYSLA O
KONCERCIE NIEMENA W NY. KIEDY PRZESLUCHAL MOJEJ WERSJI
POWIEDZAL TAK " OHUJAŁES PATAŁACHU - ZABIJESZ MI KONCERT."
TYLKO GAZDA WIE JAK NAŚLADOWAĆ MOWĘ CZESŁAWA.
TEGO SAMEGO ROKU OTWIERAŁEM KONCERT DLA SBB NA MANHATANIE.
MIELIŚMY SWOJ MIXER NA SCENIE I PODAWALEM USTAWIONĄ
WCZEŚNIEJ GŁOŚNOŚĆ NASZEJ KAPELI DO GŁOWNEGO MIXERA GDZIEŚ NA SALI.
TO BYLA FAJNA KAPELA- MEDYNA -SAX, BILLY "SPACEMAN"
PATTERSON (NAGRYWAL Z DAVID SANBORN)- NADWORNY RAPER
SOLID (PIERWSZY RAZ SŁUCHAŁ TEGO MATERIAŁU GODZINĘ PRZED KONCERTEM),
DAVID ANTHONY -DR.
WIĘĆ WSZYSTO JEST USTAWIONE - JÓZEK ĆWICZYŁ 3 GODZINY Z SBB
A MY 10 MIN, NO ALE TO BYŁ ICH KONCERT.
PRZED NABICIEM DO STODOŁY MOWIĘ SOBIE "NIC SIĘ NIE STANIE
JAK PODNIOSĘ POZIOM NAGŁOŚNIENIA NA MOIM MIXERZE.
JAK WALNELO TO DZIWIĘK ODBIŁ SIĘ OD ŚCIANY I WROCIŁ NA SCENE,
MYŚLAŁEM WTEDY ŻE WSZYSCY ZGINIEMY .
TYLE ENERGII JEST W TEJ WERSJI. DLATEGO JA TO NAZYWAM
"PLONIE STODOLA NEW YORK STYLE"
mP3 - PŁONIE STODOŁA
Jest takie fajne miejsce w NEW HAVEN gdzie grałem z MEDYNA - (sax)
Był w tym czasie DZEM w New York. Przyszło na nasze granie bardzo dużo młodych ludzi, to było przyjemne, ale nie miało nic wspólnego z naszym graniem. Okazało się że ktoś puścił płotkę ze DŻEM przyjdzie na nasze granie - to się jednak dobrze gra do pełnej sali. I o dziwo przyjechał - Maciek Balcar ze Styczyńskim. NO I DALIŚMY NIEZŁY SHOW.
Ja mam program zrobiony w moim studio... biorę loopy żywychperkusistów (NAJLEPSZYCH PO TEJ STRONIE) wkładam je do mojego MACA+ LOGIC (TO JUZ TYLKO DLA WTAJEMNICZONYCH) i nagrywam partie basu, piana, organ i aranżuje ...
potem MIX i można grać na żywo.
Zabieram całe nagłośnienie (JUŻ NIE TERAZ - BRAK SILY FIZYCZNEJ) i w drogę...
BYŁEM BARDZO SZCZĘŚLIWY, kiedy Maciek z Jurkiem Styczyńskim
zgodzili się zagrać. TYLKO JAK ?? MAMY JEDNA GITARE!!
Wiec zagraliśmy tak że Maciek śpiewał a jak przyszło do solówek
to graliśmy z Jurkiem po parę taktów, rzucając sobie gitarę na wymianę.
To już pewnie minęły 3 albo 4 lata... ALE TRZYMAM OBIETNICE JURKA ZE JESZCZE KIEDYŚ ZAGRAMY RAZEM.